Välkommen! We got cupcakes!

Tjenare!

 

Det känns lite speciellt att vara den som postar första inlägget i bloggen - allvarligt! Vi har jobbat på att få igång den alldeles för länge nu så det känns skönt att allt fungerar som det ska... det verkar i alla fall göra det (teknisk som jag är *cough* så förväntar jag mig en breakdown när som helst nu). Kul att vara här, och kul att du läser! Glöm inte att göra din röst hörd, vi vill gärna ha kommentarer. Du kan skriva en alldeles egen här nedanför, verkligen - jo det är sant, jag lovar! Tack så mycket.

 

Sedan bloggen blev klar (vilket var sådär en timme sedan), har jag tänkt på att ni som beslutar er för att läsa den kanske kommer att undra vad i h*lvete det här är för dumheter. Jo, ni förstår, det här är Confused! I vår blogg kan man hitta lite allt möjligt... i princip vad som helst med tanke på hur förvirrade vi är. Hoppas du hänger med, jag kan vara lite snurrig ibland, fråga någon av de andra bara - they'll tellya.

 

Medan vi planerat bloggen har jag bakat. Det händer att jag gör det ibland... det är ju socker och... det är ju sött. Jag tycker om söta saker ^^ Oftast bakar jag från noll men eftersom jag såg den här jättefina saken i affären var jag helt enkelt tvungen att prova!

Cupcakes från Dr.Oetker

Som sagt; jag är svag för söta saker. Precis som Hello Kitty, Svampbob och mjuka tröjor. Hursomhelst, alla vill väl ha sådana cupcakes?! - Just det. Så jag köpte en låda och skulle vispa ihop dem, jag menar... de har hjärtan på sig...!

 

Faktiskt, så fick jag hjälp av Tak (även om han säger att jag ljuger så är det sant - han ljuger!). Det ska tydligen vara små jordgubbsbitar i smeten... som för övrigt är helt rosa(!). Det syns lite grann i bilden där att det är små bitar i dem.

 

Tanken bakom det här var väl mer att jag skulle utvärdera resultatet och säga vad jag tyckte om den fina förpackningen efter att bakningen var helt klar. Jag tyckte att den ljög en aning. Framsidan visar VÄLDIGT perfekta muffins, med tjock glasyr som inte går att se igenom eller klumpar sig minsta lilla. Formarna är definitivt ett plus dock... de är väldigt fina.

 

Så Tak och jag följde instruktionerna (okej, han kanske protesterad en aning... och talade om för mig hur fjollig jag är). Här är resultatet:

Jag rekommenderar dem om du har riktigt tråkigt (de kostar inte så mycket men det är billigare att göra dem själv. Tänk på att formarna och garnityren medföljer i priset! Det kan vara värt det! <3), att vispa ihop dem och använda de söta formarna, sockerhjärtan och de andra dekorationerna är helt okej som tidsfördriv. Smakmässigt ska de kanske inte bjudas på om du har gäster. De smakar inte så mycket men är väldigt, väldigt söta... varning för sockeröverdos med magont! Om du gillar dessa har du självklart inget att oroa dig över (:

 

Tyvärr medkommer inte Tak i förpackningen... vilket är synd för alla borde ha en Tak med sig. Det blir bättre då... fast du har säkert någon annan som ger samma effekt under ditt muffinsbakande. Lycka till!

 

 

Tack för att du läst mitt första inlägg!

 

 

This post is about me baking cupcakes with Tak using a product from Dr.Oetker. There's a picture of the front of the product's package and two pictures of our result when using the product. Thanks for reading my first post!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0