Hatkärlek & Jeans (not related Jeans = love)

Go'middag alla glada!

Precis som Tak nämnde i tidigare inlägg tycker jag det här är ganska kul. Troligtvis är det bara nu i början som jag kommer att skriva såhär mycket och engagerat. Snart inser jag nog att det inte är någon annan som skriver och tappar intresset - vill du hålla mitt intresse uppe så skriv/kommentera! Tack så mycket.

Igår hade jag inte särskilt mycket för mig... faktum är att jag hade extremt tråkigt och såg gamla Disneyfilmer från 1988. De flesta av dem har lyckliga slut, och det tycker jag om eftersom lyckliga slut är så overkliga och läskigt gulligulliga. Mitt senaste inlägg var lite av en skam, jomen allvarligt det var det. Jag vet att jag verkade riktigt sockersöt och obehaglig igår. Det är jag förstås! Men bara för att jag hatar det.

Jo jag ska förklara mig själv här... det kan bli svårt och resultatet kan bli lite snurrigt men du får försöka hänga på, okej? SÅHÄR; jag behöver det jag hatar.

I mitt förra inlägg skrev jag om hur söt Hello Kitty är till exempel - det är hon väl? Nästan lite för söt, patetiskt gullig och lätt att tycka om. Jag hatar Hello Kitty, och hennes färg rosa. Min elbas är täckt av henne, jag har till och med döpt den efter henne. Dessutom har jag klistermärken på min mobiltelefon och flera par tröjor med henne på. Varför i hela friden? - undrar du. Ja men hon är ju helt underbar.

Det finns fler saker än Hello Kitty som jag har något emot. Här är mitt ämne för just det här inlägget; TWILIGHT. Jodu, det är precis det här som Tak har velat läsa sedan igår kväll när jag sa att jag gjort något helt galet. Såhär ligger det till...

För några veckor sedan fick jag en discshoptidning med nyheter från siten discshop.se. Många av nyheterna var Twilightrelaterade och bestod av sängkläder, smycken, väskor och klädesplagg. Nästa vecka bör denna vara min:

Men jo, det är sant. Jag har köpt en Jacob t-shirt för nästan 300:-

Jag vet minst två personer som kommer att undvika mig när jag har den på mig (*host* Benz/Tak). Folk kommer att himla med ögonen när jag säger att jag behövde den bara för att jag hatar den så mycket. Det gör mig ingenting, de får tro vad de vill. Jag kommer fortfarande att tycka att Twilight är så dramatiskt att det blir humor och jag kommer fortfarande att tycka att Bella är en känslolös idiot. Jag har faktiskt sett filmerna, som sagt jag behöver det.

Det betyder ingenting, jag ser också My Little Pony, Lady Lovelylocks, Barbie-filmerna och Tinkerbell's små äventyr. Ett av mina små nöjen... jag är lite av en masochist (väldigt light). Jag finner nöje i att plåga mig själv med dessa oerhört sockersöta mardrömsskapelser. Kul för dig - säger du nu och rycker på axlarna, ja om du är någon av de som tagit illa vid dig av dessa mina bekännelser.

Hur som helst, det finns en slags hatkärlek till allt det här hos mig. Jag är fjollig och bakar muffins dels för att det är trevligt men också för att det är något jag gör. Som ett dumt tvångsbeteende.

Nu när jag berättat om min lilla känslo/beteendeklyvning ska jag tala om något annat jag borde ha lagt pengarna på istället! Dessa:

Mörkt blå, min favorit (de får gärna ha någon nyans av brunt eller grönt också, så att de ser riktigt skitiga ut). Designen är himla charmig och jag är helt såld på jeans med vita stänk/prickar på. Vanligtvis gör jag så själv med de jeans jag redan har... eller, jag skulle göra det om de inte var så förbannat dyra >>' Just de här (som du förövrigt borde ge mig i present när jag fyller 20, just sayin'. I'd love you.) heter Santiago av märket

och kostar för närvarande 1199:- på

De kan öven köpas i butiken i Trollhättan.


Ta det lugnt!


This post is about me telling everyone I have a bit of a sick love for the things I hate. Such as Hello Kitty and Twilight. I've just bought a t-shirt with Jacob from eclipse on it for almost 300SEK that most people I know will just hate me for. Also I've posted pictures of a pair of jeans from Humör that I really love (and think you should totally buy for my 20th birthday! *nodnod*). Thank you for reading! Take it easy.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0